If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ako moje nqkoi da mi razqsni za kakvo slyjat tezi dve kop4eta i kakvo stava kato gi natisna i kakvo stava kato ne e vklu4eno noto edno ot dvete 6toto ve4e 5 godini nemoga da razbera Nqmam i kni6ka da pro4eta.
като натиснеш ауто климатроника сам определя къде и колко да духа в зависимост от това каква температура си задал да поддържа
при този случай обикновенно се включва и компресора на кливатика/изключение когато температурата измерена от външният датчик е ниска/
копчето екон служи за да изключиш принудително компресора на климатика
Използвам тази архивна тема, за да ви попитам - имате ли наблюдения как ви работят климатрониците? Кога къде духа, кога си пуска компресора и прочие? С Боби се мъчим да разберем логиката на работа на тез машинарии. И ще помоля да уточнявате кой модел управление имате в колата си. По-натам ще напиша какво прави моя в режим Ауто/Екон зимъска и лятоска.
Така... Сега зимата положението е следното - паля колата, климатроника на Екон. Посоката е 'прозорец', почти не духа. Като достигне грубо 40 град. на водата, мести 'в краката' и надува вентилатора на около 6-7 чертички. Температура на продухване докъм 70 град., мерено в краката. При достигане на зададената температура започва да миксира топло и студено, ако се налага намалява вентилатора. Ако и това не помогне, минава в положение 'в краката/към главата' и духа хладно. Реално успява да следи зададената температура +/- 2 градуса, мерено на предните седалки. Ако е на Ауто, има малки разлики, но не съм се заглеждал засега.
През лятото - положение Ауто. Духа студено само 'към главата', като сменя скоростта на вентилатора. При външна температура над 27-28 градуса затваря клапата за външния въздух. Кара само на вътрешен, като на всеки около 15 минути лампата за клапата започва да мига - частично отваря, за да влезе пресен външен въздух. Температура на продухване - на 13-14 градуса включва компресора, на около 4-5 го изключва. Много зависи от влажността, външната температура и това колко време е карана колата. Друго - включва компресора само след запалване на двигателя. Казвам го, щото при Боби май нещо не е така.
При мен се държи доста странно.
Сутрин, когато е студено се включва Ауто и пуска компресора и работо много време.Почти докато стане 60* на двигателя.Духа на стъклото и вентилатора е на едно.След като двигне към 40* прехвърля на краката и вентилатора на 3,но не изключва компресора.Работи така доста време след което намалява вентилатора на 2 и прехвърля в краката и нагоре,а компресора почва да включва рядко.Работи така известно време след което при спряла кола продължава да работи така.При движение на колата над около 30км/н увелъчава вентилатора на 3 и сменя посоката в лицето и краката.Като падне скоростта пак намалява вентилатора и връща предишната посока на духане.
Другото което е че пуска компресора преди да съм запалил двигателя, което не би трябвало да е така.Сигнал от алтернатора не му липсва.
Значи наистина има разлика в работата на климатрониците. На старата е точно както казва Боби с тази разлика, че при мен не включваше компресора при спрян мотор. Докато я карах доста се шашках от поведението на климата.
На сегашната с новото табло и фреон е както при Дидо. Не знам на какво се дължи.
Бутона за размразяване на стъклата е "DEF"
Alfa Romeo 164 2.0 TS/M1; V1 Medium `92; Matra Murena `83;
Mercedes S 430 4 matic `02; Opel Corsa C XE 2.0 16V `05
Peugeot Traveller `17 2.0 HDI 180 h.p.; Mitsubishi Pajero `94 2.5 TDI
Iveco S 59 2.5 TDI; Peugeot Boxer 1.9 `95
сутрин си пускам климатика задължително
за няколко секунди обдухва цялото купе като е запотено и спирам вентилатора или го оставям на 1 чертичка. Няколко минути работи така или в движение и го слагам на екон. Идва топличко и се ядва вече
въобще не ме интересуват градуси и тем подобни дали е минус или плюс
въобще не му оставям на климатика да мисли кво да ми пусна и колко...
другото интересно е, че тоа дизел много бързо му идва топлото
за дизел си загрява бързо
сутрин си пускам климатика задължително
за няколко секунди обдухва цялото купе като е запотено и спирам вентилатора или го оставям на 1 чертичка. Няколко минути работи така или в движение и го слагам на екон. Идва топличко и се ядва вече
въобще не ме интересуват градуси и тем подобни дали е минус или плюс
въобще не му оставям на климатика да мисли кво да ми пусна и колко...
другото интересно е, че тоа дизел много бързо му идва топлото
за дизел си загрява бързо
Загрява още по бързо когато подмине и нормалната температура
Comment